środa, 30 stycznia 2013

Innowację podano!

Benno Mueller-Hill, profesor genetyki na uniwersytecie w Kolonii, opowiedział o zdarzeniu, jakie wspomina ze szkoły. Pewnego ranka nauczyciel fizyki ustawił na szkolnym boisku teleskop, tak aby uczniowie mogli poobserwować konkretną planetę i jej księżyce. Mueller-Hill był ostatni w czterdziestoosobowej kolejce dzieci, która ustawiła się do teleskopu. Pierwszy uczeń podszedł do teleskopu i spojrzał przez soczewkę. Gdy nauczyciel zapytał go, co widzi, odpowiedział że niewiele, ale być może dlatego, że jest krótkowidzem. Idąc za wskazówkami nauczyciela w jaki sposób ustawić obiektyw, uczeń w końcu powiedział, że widzi planetę i księżyce. Uczniowie kolejno podchodzili do teleskopu, patrzyli przez obiektyw i widzieli to, czego oczekiwano, do chwili, gdy przedostatni uczeń spojrzał i stwierdził, że wcale nic nie widzi. "Głupku - krzyknął nauczyciel - musisz wyregulować obiektyw!". Uczeń spróbował ponownie, lecz na próżno. "Nic nie widzę. Jest czarno" - powiedział. Zirytowany nauczyciel wstał i sam podszedł do teleskopu. Zerknął przez obiektyw, po czym zdezorientowany spojrzał w górę. Przykrywka nie była zdjęta z obiektywu. Żaden student  nie mógł absolutnie nic zobaczyć.
***
Wielu ludzi ma zwyczaj niemal automatycznie przejmować zachowania innych osób wierząc, że mądrze jest robić dokładnie to, co inni.
John C. Maxwell, Thinking for a Change, za: The coaching game. (tłumaczenie własne)



Jaka jest moja otwartość na zmiany?  Na ile ufam swoim decyzjom? Czym dla mnie jest kreatywność? Pomyślę o tym przygotowując kolację. Kochanie, innowację podano!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz