niedziela, 16 lutego 2014

Komentarz do rzeczywistości

Książka maleńkich rozmiarów, a ogromnej treści. Zachęcam Was do przeczytania "Wychowanie w duchu empatii (Rodzicielstwo według Porozumienia bez Przemocy)" Marshalla B. Rosenberga, nawet jeśli nie jesteście rodzicami. Na zachętę cytat, który jest dla mnie dobitnym komentarzem dla wszelkich dyskusji nt. tego co jest, a co nie jest "naturalne" (wiele z nich dotyczy zresztą macierzyństwa i tacierzyństwa):
"Sposób porozumiewania, o którym mówię (non violent communication - dopisek mój), może niektórym rodzicom wydawać się tak niezwyczajny, że powiedzą <<Cóż, taki sposób rozmowy jest po prostu nienaturalny>>. W odpowiedzi mógłbym przytoczyć pewne zdanie Gandhiego, na które natknąłem się, pracując nad sowimi ideami: << Nie należy mylić tego, co nienaturalne, z tym, do czego nie jesteśmy przyzwyczajeni>>".

3 komentarze:

  1. Nie słyszałem o tej książce, ale dobrze wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest też druga książeczka (pisze "książeczka" bo obie są malutkie i cieniutkie) nt. relacji i komunikacji bez przemocy w związkach. Innego autorstwa, ale w tym samym duchu. Jestem w trakcie ćwiczeń (właściwie to całość składa się z ćwiczeń), ale napewno o niej napiszę.

    OdpowiedzUsuń